1394-12-18 07:07
539
0
28654
جانشین سازمان بسیج دانش‎آموزی کشور

سرانه پرورشی به مدت 3 سال به بسیج پرداخت نشده/ کاهش آسیب‌های اجتماعی یکی از ماموریت‌های حلقه‌های صالحین

جانشین سازمان بسیج دانش‎آموزی کشور گفت: با وجود افزایش قابل ملاحظه بودجه حوزه پرورشی سرانه پرورشی به مدت سه سال در این بخش از آموزش و پرورش اعتبارات سرانه‎ ای دریافت نکردیم.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست ،  قاسم حبیب زاده در گفتگو با خبرنگار ما، افزود: به دلیل عدم دریافت سرانه پرورشی مشکلاتی برای اجرای برنامه‎های بسیج در سطح مدارس ایجاد شد و انتظار داریم معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش در توزیع اعتبارات پرورشی بین تشکل‎های دانش‎آموزی انصاف و عدالت را برقرار کند.

وی ادامه داد: میزان اعتبارات معاونت پرورشی با رویکرد بسیار خوب وزیر آموزش و پرورش افزایش قابل ملاحظه‎ای پیدا کرده است و انتظار داریم از محل این اعتبارات به برنامه‎های بسیج در سطح مدارس کمک شود.

نسبت فعالیت های پرورشی به آموزشی ناچیز است

جانشین سازمان بسیج دانش‎آموزی کشوربا بیان اینکه در آموزش و پرورش به همان میزان که  به آموزش توجه می شود به پرورش هم توجه شود، اذعان کرد: نسبت فعالیت های پرورشی به آموزشی ناچیز است، بنا براین ماشاهد آن هستیم که دانش آموزان به لحاظ اجتماعی و فرهنگی و مدیریت از رشد قابل قبولی در مدرسه برخوردار نشده و با همین نقیصه وارد اجتماع  می شوند.

وی متذکرشد: بسیج دانش آموزی با لحاظ کردن این واقعیت ها به دنبال بستر سازی برای رشد و ارتقای شخصیت اجتماعی، فرهنگی،عقیدتی و مدیریتی دانش آموزان است و با راهبرد دانش‎آموز محوری و رویکرد تربیت کادر مورد نیاز آینده انقلاب و کارشناسان تراز انقلاب اسلامی، مسئولیت های  مختلف را در مدرسه به دانش آموزان واگذار می کنیم.

آمادگی لازم برای نقش آفرینی بعنوان بازوی قوی پرورشی در مدارس داریم

جانشین سازمان بسیج دانش آموزی با تشریح نحوه گزینش و آموزش دانش آموزان بیان کرد: ما در تابستان هرسال از دبیرستان های مختلف دانش آموزان بسیجی را در دوره ای توانمند می کنیم که امسال سه نفر از هر مدرسه و در سال آینده 5 نفر بعنوان شورای واحد آموزش می بینندکه مسئولیت های مختلف بسیج توسط دانش آموزان انجام شود .

حبیب زاده میزان همکاری مدیران مدارس را مهم دانست و افزود: در حوزه پرورشی این آمادگی را داریم به عنوان یک بازوی قوی در مدارس به ایفای نقش پرداخته و یار و مددکار مدیران مدارس باشیم.

وی با بیان اینکه روشهای پیشین آموزشی از کارایی لازم برخوردار نیست، یادآورشد:حلقه های صالحین با مدل مباحثه ای درمدارس، الگوی خوبی برای سایر دانش آموزان برای ارتقای شخصیتی و عقیدتی آنان است که مدیران می توانند از آن بهره ببرند.

مدیران ارشد آموزش و پرورش حق السهم خود را در راهیان نور اداکنند

حبیب زاده در خصوص نحوه همکاری ادارات در تامین اعتبارات اردوهای راهیان نور ، تصریح کرد: اعتبارات این بخش به صورت مشارکتی با آموزش و پرورش انجام می‎شود که امیدواریم مدیران ارشد آموزش و پرورش با تمهیداتی که اتخاذ خواهندکرد بتوانند حق‎السهم خود را به طور کامل ادا کنند.

وی با بیان اینکه تعداد دانش‎آموزان کاروان راهیان نور تا 20 اسفند اعلام می‎شود، متذکر شد: به همان میزان که تامین اعتبارات راهیان نور مهم است مشارکت در راه‎اندازی و مدیریت این اردوها نیز مهم است که باید از عملکرد خوب آموزش و پرورش در این زمینه قدردانی کرد.

یک مثلث کم توجه به امر پرورش در جامعه ما شکل گرفته

این مقام مسئول در خصوص دلایل کم‎توجهی به بخش پرورش گفت: متاسفانه یک مثلث کم‎توجه به امر پرورش در جامعه ما شکل گرفته است که یک ضلع آن خانواده‎ها هستند که تمام فشارشان به مدارس و در حوزه آموزش متمرکز شده است و از مدرسه فقط پیگیر نمرات و معدل دانش‎آموز هستند.

وی ادامه داد: به تبع این تاکید خانواده ها، مدیران و معلمان عمده تمرکز خود را بر حوزه درسی معطوف و میزان سنجش موفقیت یک مدرسه به تعداد قبولی در دانشگاه های معتبر محدود شده است، ضلع آخرنیز خود دانش آموزان هستندکه به واسطه فشار آن دو ضلع در حوزه پرورش مطالبه ای ندارند و عمده تمرکزشان به حوزه آموزش است.

شاهد رشد دانش‎آموزان در یک محیط نامتوازن هستیم

حبیب زاده با بیان اینکه یک نظام تعلیم و تربیت طراز نظام اسلامی برگرفته از سه ضلع " مدرسه " ،"خانواده" و "مسجد" است، یادآور شد:  درحال حاضر خانواده ها  در یک اعتماد کامل،  تعلیم و تربیت فرزندان خود را به آموزش و پرورش سپردند در صورتی که از نقش آفرینی خود بعنوان خانواده و نقش مساجد غافل شده اند و ماشاهد رشد دانش‎آموزان در یک محیط نامتوازن هستیم که نتیجه آن عدم تربیت دانش‎آموزان در قالب هویت ایرانی اسلامی است.

وی تاکید کرد: تا زمانی که اراده جمعی در جامعه برای شکل‎گیری یک نظام تعلیم و تربیت با مولفه‎های خانواده، آموزش و پرورش و مسجد شکل نگیرد نمی‎توان از نظام تعلیم و تربیت فعلی انتظار معجزه در کاهش آسیب‎های اجتماعی در سطح مدارس را داشت.

کاهش آسیب های اجتماعی یکی از ماموریت های حلقه های صالحین

حبیب زاده کاهش آسیب های اجتماعی را یکی از ماموریت های حلقه های صالحین برشمرد و افزود: آشنا کردن، تبادل نظر، مصون سازی و راه های  مواجهه دانش آموزان با راهنمایی استاد که معمولا از معلم های بسیجی هستند در قالب حلقه با ارتقای شناخت آنها نسبت به آسیب ها  نوعی از مصونیت را در بین دانش آموزان ایجاد کنیم.

 وی افزود:  شبهات در رسانه های مجازی و اعتقادی مجازی و معاند، ترویج سبک زندگی غیر اسلامیو عدم شناخت کافی، بصیرت کافی به اصول و اهداف انقلاب اسلامی شیوه های دشمنان انقلاب برای زیرسوال بردن اصول و ترویج برخی از مظاهر زندگی غیر اسلامی در میان جوانان عمده آسیب هایی است که درصورت عدم توجه جدی و درمان آن، آسیب های جدی می تواند به قشر نوجوان و دانش آموز وارد کند.

حبیب زاده بر تعامل دستگاه های انتظامی و فرهنگی با اولویت فرهنگی تاکید کرد و ادامه داد: هریک از این دستگاه های باید حق السهم خود را در پیشگیری و رفع این آسیب ها انجام دهد که در حال حاضر ما تعامل آنها را به طور شایسته با آموزش و پرورش نمی بینیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.